Презентация полезная еда на английском языке

- Оргмомент. Тема, цель, задачи
Now, let’s guess the topic of our lesson. Ребята, а давайте мы все вместе попробуем угадать тему сегодняшнего урока. Я сейчас расскажу вам одну историю на английском языке, и если поймете о чем она – хлопнете в ладошки. Every day I fly to the supermarket. I buy a lot of coca-cola, 10 jars of jam, 5 kilograms of sausages, 9 kilograms of sweets, apples, oranges, and seven big cakes. Кто догадался – хлопните в ладошки. (…, answer the question, please). Yes, that’s right. The topic of our lesson is FOOD – еда.
- Карлсон
Ребята, а вы не догадались кто любит так много поесть и особенно варенья и плюшек с тортом? Look at the screen. Who is this? Yes, it’s Carlson. He eats very much food. А что вы любите кушать?
3-4) Do you like?
Do you like milk? Do you like soup? Do you like bananas? Do you like porridge? What else do you like? I like…
5) что сделал неправильно?
Ребята, а вы едите в таких же количествах, как и Карлсон? По целому торту и тарелке плюшек? (нет). Как я рада. А вот у него из-за своей несдержанности теперь болит живот и зубки. Пришлось ему срочно лечь в больницу в Англии. Но он не знает, что он сделал не так. Давайте посмотрим на картинки и скажем, почему у него болит живот? (съел слишком много, не помыл руки, кушал вредную еду, не занимался спортом –картинки). Ребята, а может, научим его как надо правильно делать? Тем более, что он совсем не знает английских слов. Let’s try!
6) Фонетическая разминка
Из-за того, что Карлсон не знает английских слов, он попал в неудобную ситуацию в магазине. Хотите расскажу? Только вы не забудьте произносить звуки и слова после меня, чтобы с вами не случилось такое же.
Англичанин, у которого он жил на крыше, попросил Карлсона сходить в магазин, и дал ему список продуктов:(звук эй) ei: cake, grapes, potato. Но вместо этого Карлсон купил сыр, конфеты и чай (звук и) i: cheese, sweets, tea. Завел пропеллер и полетел домой: (звук дж): sausage, jam, orange. Но дома ему сказали, что он купили не то (звук Э): apple, ham, carrot. А Карлсон хлопнул себя по лбу, вдохнул и сказал только а…! (звук А): butter, plum, mushroom. Так и пришлось им есть то, что Карлсон купил. А если бы он знал английские слова, такого бы не произошло.
7. А вы хорошо знаете эти слова?
Соотнесите слово и картинку. И назовите, что это такое. В левом столбике единственное число сущ, в правом – мн. Число. Значит если 1 продукт – говорим This is… если множ. – these are…
(Выполняется на интерактивной доске)
8. Любая еда полезна для здоровья? Научим различать
Ребята, а еда вся полезна для здоровья? (нет). Давайте научим Карлсона различать полезную и вредную еду. Полезная по-английски Healthy. Так зовут врача нашего Карлсона – доктор Хэлси. А вот вредная еда по-английски unhealthy. Это вредный брат доктора Healthy.
Давайте поделимся с вами на группы, у каждой будет список продуктов. Ваша задача – отделить вредную и полезную пищу. Какая команда справится первая – поднимает руку, но не называет. Кто следующий сделал – тоже поднимает руку. So, let’s begin (под музыку – на карточках написаны слова Healthy food/ unhealthy food.) So, I see everybody is ready. Let’s check. Теперь каждый называет здоровая еда или нет. Начинает первая группа, каждый должен сказать1 предложение. Остальные команды отмечают слова, которые ребята назвали. Продолжает 2-я команда, тоже 4 предложения, затем №3.
Каждая команда ставит себе баллы от 1 до 4 за каждое правильное предложение. (у них листочки, с надписью: my team: они клеят на них фрукты из клейкой бумаги).
9-10) Надо помыть еду
Теперь надо всю эту еду обязательно помыть. Но не просто так, а в алфавитном порядке. Расставьте цифры, в каком порядке будете мыть еду. (на раздаточном материале написаны все слова им надо их пронумеровать по алфавиту) –Теперь меняемся листочкам и другая команда проверяет. Ставим столько балов, сколько правильных ответов. Потом сами себе клеят фрукты.
Как вы с вами уже сказали, чтобы быть здоровым, нужно заниматься спортом. Давайте научим Карлсона это делать. А поможет нам в этом мишка teddy bear. So, stand up. Давайте сначала выучим движения и слова, а потом посмотрим у мастера.
11) физминутка (https://www.youtube.com/watch?v=7X0Q4F–g0s)
Teddy bear, Teddy bear, turn around.,
Teddy bear, Teddy bear, touch the ground.
Teddy bear, Teddy bear, touch your nose
Teddy bear, Teddy bear, point your toes
Teddy bear, Teddy bear, wear your shoes
Teddy bear, Teddy bear, go to school
12) готовим еду.
Ну и теперь нам осталось приготовить Карлсону полезную Еду. Если вы правильно соедините разрезанные слова, то у вас получится: №1 – суп, №2 – фруктовый салат, №3 – полезный бутерброд. Все ингредиенты и их кол-во записываете в рецепт. Как запишите, от команды нужно будет составить 1 предложение. За каждое правильно записанное слово – 1 балл, за правильный ответ – 2 балла. Кто готов- выходит к доске, показывает продукт и рецепт, рассказывает: Итак, ребята каждый из вас побывал в роли повара, а наградой вас будет рецепт любимого салата Карлсона, который каждый из вас обязательно сможет приготовить дома и удивить своих близких.
13) Рефлексия
Давайте мы с вами договоримся, что будем стараться есть только полезную еду! Хорошо? :
Ребята, как вы думаете, мы смогли сегодня помочь Карлсону, научить его вести здоровый образ жизни?(да) , теперь и мы и Карлсон будем здоровы. Осталось нам сосчитать ваши очки. (они наз-т) Оказывается, у нас нет проигравших, абсолютно все были молодцы, каждый в чем-то своем. Но подарки у вас будут разные. Нет плохих и хороших – есть вкусные (1 команде – апельсины, 2 – яблоки, 3 – груши).
Мне сегодня было с вами очень интересно и приятно. А вам понравился сегодняшнее занятие? А было ли оно полезно, что полезного вы узнали? – Кому понравился урок – приклейте яблочко на табличку с моим именем.
Thank you for the lesson.
Источник
Инфоурок
›
Английский язык
›Презентации›Презентация по английскому языку на тему ” Полезная и вредная для здоровья еда” Внеклассное мероприятие в старших классах.
Описание презентации по отдельным слайдам:
1 слайд
Описание слайда:
The 20th of October
2 слайд
Описание слайда:
The question of the day – How to be healthy? The topic of our lesson- We are what we eat !
3 слайд
Описание слайда:
stomach желудок, живот military rations провизиядлявоенных to keep food in jars хранитьедувбанках rations (C rations) рацион the taste of the food вкуседы Meal Ready-to-Eat (MRE) еда,готоваякупотреблению vegetable-only meal вегетарианскаяеда
4 слайд
Описание слайда:
Match the proverbs with their equivalents. Tastes differ. An apple a day keeps the doctor away. The appetite comes with eating. Too much butter won’t spoil the porridge. Аппетит приходит во время еды. Кашу маслом не испортишь. О вкусах не спорят. Кто по яблоку в день съедает, у того доктор не бывает.
5 слайд
Описание слайда:
bakery fishmonger`s chemist`s greengrocer`s butcher`s florist`s аt the go to the
6 слайд
Описание слайда:
Ways of cooking fried eggs grilled chicken roast chicken steamed fish fried fish scrambled eggs boiled eggs
7 слайд
Описание слайда:
True or false 1. The first military rations were invented by the French Emperor. 2. C rations were popular with soldiers. 3. Meat Ready-to-Eat are lighter than C rations. 4. US Army rations include Chinese and Mexican food. 5. US Army combat rations include pizza. What is it? this person prepares food for a lot of people – – this person only eats fruit and vegetables – – cheap food prepared and served quickly – – dishes from other countries – Read and decide which of the facts are true and which are false. False False True True False chef vegetarian fast food ethnic
8 слайд
Описание слайда:
Waitress -Do you have a reservation? -Where would you like to sit? -Would you like a dessert? -How was your meal? -How would you pay – by cash or check? -Thank you. -Have a nice time. Customer -No, I don`t. Do you have a table for two? -Could I have a table near the window? -Yes, I`d like ……. -It was very good, thank you. Could I have the bill? -By credit card. -Here you are. -See you later. Сomplete this dialogue and role it.
9 слайд
Описание слайда:
Which food are useful for children? Which food are harmful for children?
10 слайд
Описание слайда:
In General everyone knows that fast food is unhealthy, but continue to eat. Why? The world has changed, the rhythm has accelerated, in large cities there are millions of people working from morning to evening. Is it possible to dine at home in the middle of the day? I think to cook particularly once is possible for every family.
11 слайд
Описание слайда:
Protectors Opponents FOOD: for and against.
12 слайд
Описание слайда:
Fast food – cheap food prepared and served quickly
13 слайд
Описание слайда:
fat overweight eat a lot junk food sporty full of energy strong muscular
14 слайд
Описание слайда:
Modern lifestyle is very stressful. All of us have a lack of time and people think that cooking at home is very difficult work.
15 слайд
Описание слайда:
The results of numerous researches of the specialists and doctors over many years show that already from an early age children have dental disease, allergic diseases, various gastritis, etc. as indicated by the unusually rapid growth of children with obesity of different degrees.
16 слайд
Описание слайда:
Fast food – fast and convenient
17 слайд
Описание слайда:
If you want to treat yourself, it can be raisins, dried fruit or honey. It is easy to find recipes with these natural sweeteners that will surely be useful.
18 слайд
Описание слайда:
Fast food restaurants are popular because they serve filling foods that taste good and don’t cost a lot of money. However, fast food is usually cheap because it’s often made with cheaper ingredients such as sugar and fats, instead of nutritious foods such as meats, fresh fruits and vegetables.
19 слайд
Описание слайда:
To ensure that the child’s body with all necessary nutrients and not to harm fragile child health, you need to remember that the more useful boiled, baked or steamed food.
20 слайд
Описание слайда:
Fast food also delicious: after all, in the seemingly simple dishes are always present flavors.
21 слайд
Описание слайда:
Many fast food chains are changing their menus so there are more healthy options to choose from.
22 слайд
Описание слайда:
For example, some chains no longer serve foods with trans fat, and many have menu items that contain fruits and vegetables.
23 слайд
Описание слайда:
McDonalds and other such companies are popular, and people still eat there, although many would like a home-cooked meal
24 слайд
Описание слайда:
Fast food refers to food that can be prepared and served quickly. Fast food restaurants usually have a walk up counter or drive-thru window where you order and pick up your food.
25 слайд
Описание слайда:
My healthy menu vanilla ice-cream roasted chicken fruit salad fish soup fried fish meat soup fresh juice Fresh milk milk shake boiled potatoes with creamy sauce cheese cake vegetable soup spicy rice grilled meat a slice of cheese bread and butter strong coffee steamed fish pine apple juice a bar of chocolate a piece of strawberry pie
26 слайд
Описание слайда:
Now, do you know what food is healthy and unhealthy for you?
27 слайд
Описание слайда:
I’ll give you a lunch box. And you should find the words on topic”Food”. These words are around the classroom.
28 слайд
Описание слайда:
Many people take sandwiches to the picnic. What holiday will be in May? Учащиеся: Victory Day! Yes. You are right. But we know that all people won’t be able to celebrate this holiday. Because they were killed. Because they died of starvation. Many years in Leningrad only one slice of bread was breakfast, lunch and dinner for the whole family. We must remember them. We should be thankful to them .
29 слайд
Описание слайда:
Рroject work
30 слайд
Описание слайда:
It’s interesting to know McDonalds was the first major fast food restaurant and now it is the biggest franchise in the world. 1921 opened in Kansas White Castle, a specialty which was unusual at the time hamburgers .The story of fast food is rooted in antiquity 1920 The fast food industry emerged in America. 1940 the company White Castle began to appear competitors, of which the most serious was the McDonald’s.
31 слайд
Описание слайда:
At the end of this lesson… Now I know …. I can (name, order, tell)…. I should (learn, study, read)….. to (know, improve, better)……………. I need ……… I am (not) good at … but …
32 слайд
Описание слайда:
Home task healthy menu for breakfast (dinner, supper) What would you say to your English pen friend about typical Russian food? Make up a short story.
33 слайд
Описание слайда:
And I have a special task for you. You need to make sandwiches! Take a slice of bread. Put some butter on the bread. Add some ham. Put another slice of bread. Help yourself!
34 слайд
Описание слайда:
You’ve worked hard today! I liked your answers, the way you have worked. I think you have done your best. I give you all excellent marks. Thank you for the lesson.
35 слайд
36 слайд
Описание слайда:
THANK YOU VERY MUCH!!!!!!
Курс повышения квалификации
Курс повышения квалификации
Курс профессиональной переподготовки
Учитель английского языка
Найдите материал к любому уроку,
указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:
также Вы можете выбрать тип материала:
Общая информация
Учебник:
«Английский язык. Часть 1», Афанасьева О.В., Михеева И.В., Баранова К.М.
Номер материала:
ДБ-730863
Вам будут интересны эти курсы:
Оставьте свой комментарий
Источник
Автор:
Кондратенкова Виктория / Заяц Наталия, Сазонов Сергей, Левковская Александра / Шилович Анастасия, Коваленкер Наталья
Презентации были разработаны учащимися 10 А класса школы №135 для участия (индивидуального и в парах) в дискуссии на английском языке по теме “Healthy Food means Healthy Life” (Здоровое питание – Здоровый образ жизни”) в рамках урока английского языка.
Учащиеся пыталисьподтвердить или опровергнуть утверждение ” Fast one doesn’t mean Unhealthy one” (“Быстрый – не значит вредный”).
Варианты решения оказались различными: от обзора здорового питания и блюд, не требующего большого времени на приготовление, до обзора ресторанов быстрого питания, подающих полезные и богатые витаминами блюда.
Презентации могут быть использованы при изучении тем “Healthy Lifestil / Keeping Fit” (“Здоровый образ жизни”), “Food “( “Еда”)
Скачать:
Предварительный просмотр:
Чтобы пользоваться предварительным просмотром презентаций создайте себе аккаунт (учетную запись) Google и войдите в него: https://accounts.google.com
Подписи к слайдам:
Слайд 1
Healthy fast food ?! Кондратенкова Виктория, Заяц Наталия 10 «а» класс
Слайд 2
Healthy food can be ordered from the sushi bar. Choose smoked fish. To avoid poisoning, don’t eat raw fish and don’t buy a set of sushi in stores. Sushi
Слайд 3
The main thing – to choose dishes that will not harm your health. Can fast food be healthy?
Слайд 4
Take bran bread, ham, replace red fish (boiled) or chicken breast, add lettuce, slices of tomato and cucumber. Do you want a cheeseburger?
Слайд 5
Кондратенкова Виктория Заяц Наталия 10 «а» класс
Слайд 6
Healthy fast food is popular because it combines the savings of time, taste and value. Why is it popular?
Слайд 7
Here are just a few examples of how unhealthy and harmful food to cook perfectly normal and healthier food. Be creative, experiment and eat well! Eat well
Предварительный просмотр:
Чтобы пользоваться предварительным просмотром презентаций создайте себе аккаунт (учетную запись) Google и войдите в него: https://accounts.google.com
Подписи к слайдам:
Слайд 1
Healthy fast food ?! Levkovskaya Sasha Shilovich Nastya
Слайд 2
All people know that fast food – it’s hearty, tasty and quick meal. But its drawback – the harm to health. In fact, this view is wrong! We would like to tell you about healthy fast-food. For example, about : soups porridges of fast preparation corn muesli carrot sticks.
Слайд 3
Porridges of fast preparation Tasty breakfast
Слайд 4
Soups Mandatory meal at lunch
Слайд 5
Boiled corn Very useful product
Слайд 6
Muesli bars Balanced breakfast
Слайд 7
Carrot sticks Useful replacement to chips
Слайд 8
Finally It Turns out that there is a perfect food. It is tasty, healthy and easy preparation. Therefore, a healthy fast food is very popular all over the world.
Слайд 9
Thank you for your attention
Предварительный просмотр:
Чтобы пользоваться предварительным просмотром презентаций создайте себе аккаунт (учетную запись) Google и войдите в него: https://accounts.google.com
Подписи к слайдам:
Слайд 1
Healthy fast food ?! By Sergei Sazonov 10 A
Слайд 2
Fast G ood (Spain) Hamburger Fried potatoes Fresh juice Salads Menu
Слайд 3
Veda (Canada)
Слайд 4
M enu Tiffin Tali Grilled tortilla stuffed with NAS
Слайд 5
Red Veg (United Kingdom)
Слайд 6
Mexican Burger with jalapeno peppers and guacamole Greek roll Worth a try
Слайд 7
Soup Stock Tokyo (Japan)
Слайд 8
Menu t o Bisque with lobster from Hokkaido pumpkin soup
Слайд 9
By saZen The End. Bon Appetit
Предварительный просмотр:
Чтобы пользоваться предварительным просмотром презентаций создайте себе аккаунт (учетную запись) Google и войдите в него: https://accounts.google.com
Подписи к слайдам:
Слайд 1
Healthy Fast food?! Kovalenker Natalia 10a
Слайд 2
Sushi-dish of traditional Japanese quisine . Sushi Ingredients: – rice , – seafood , – seaweed , – cream cheese Sushi
Слайд 3
This is a kind of healthy fast food . It can be made of fruit o r vegetables, and can be mixed, too Fresh salad Ingredients: – red and yellow cherry-tomatoes, – mixed salad (lettuce, arugula etc.), – mozzarella cheese, – capers, – olive oil, – salt, pepper
Слайд 4
Fresh fruit and berries contain a lot of useful vitamins. Fruit are very tasty and also good in fruit salads Fruit
Слайд 5
Fresh juice can be fruit and vegetable (f or example, the juice from the broccoli, carrots, celery, tomato) Fruit juice from apples, oranges, pineapple, grapefruit is one of top-favourite breakfast drinks all over the world. Fresh Juices
Слайд 6
Sticks of fresh carrots are sold at McDonald’s. But it is a useful snack as they are rich of vitamins. Carrot sticks
Слайд 7
Thank you for your attention Presentation is prepared by Kovalenker Natalya, 10 A
Источник
Тема урока: “Food and health” (“Еда и здоровье”)
Дувалина Алла Николаевна
Учитель английского языка
ПТЭТ с.Перемышль
Группа-ЧС-1
Тип урока:
Комбинированный урок
Используемое оборудование:
компьютер, интерактивная доска
Используемые ЦОР:
мультимедийные презентации
Краткое описание:
Урок построен по комбинированному типу: фонетика, лексика, чтение текста, восприятие речи на слух, творческое задание. Все этапы урока направлены на воспитание культуры питания как составляющей здорового образа жизни. Выполняя увлекательные задания, учащиеся одновременно расширяют свои понятия о «полезной» и «неполезной» пище, анализируют продукты, которые они употребляют каждый день и выводят общую формулу здорового питания.
Цель урока: обобщить и систематизировать знания учащихся по теме “Food and health”.
Задачи урока:
Образовательные: развитие навыков говорения, аудирования, чтения, письма по теме “Food and health”; отработка произносительных навыков.
Развивающие: развитие мотивации к изучению иностранного языка, навыка языковой догадки, интеллекта, памяти, совершенствование внимания.
Воспитательные: cоздание условий для формирования ясных представлений школьника о здоровом питание; воспитание умений работать в парах, группах, самостоятельно.
Ход урока
I. Организационный момент.
Учитель: Good morning, dear girls and boys!
Учащиеся: (все вместе) Good morning, Good morning, Good morning to you, Good morning, Good morning, We are very glad to see you!
Учитель: I am glad to see you, too! Sit down, please. How are you?
Учащиеся: We are fine, thank you. And how are you?
Учитель: I’m OK too. Who is on duty today? Who is absent today? What date is it today? What day of the week is it today? What season is it now?
II. Сообщение цели урока. (Слайд № 1,2)
Учитель:
– Today we shall have a lesson according to our topic “Food and health” and we shall speak about tasty, healthy and useless food.
– And now let’s start our work.
III. Фонетическая зарядка. (Слайд № 3-11)
Учитель:
-Look at the screen carefully and read the words with sounds.
IV. Речевая разминка.
Учитель:
– Now, remember the words according to our topic. (Повторение лексики по слайдам)
– Let’s continue warming up our vocabulary. Listen to me and try to complete some sentences using necessary words. (Учитель демонстрирует правильный ответы, используя презентацию)
Вкуснотища – Very good! Пищу называют – food.
Это вовсе не каприз, сыр мы называем – cheese.
Мясо жарится, шкварчит, мясо по-английски – meat.
Арбуз предпочитаю сливам, арбуз иначе – water-melon.
Узнали все впервые, что груша – это pear.
Масло нужно всем ребятам. Масло по-английски – butter.
Без соли борщ не лезет в рот. Соль по-английски – просто salt.
Ведро воды не принесете? Вода, водичка будет – water.
Слива тут и слива – там. Слива по-английски – plum.
Виноград мы съели весь. Виноград – иначе grapes.
V. Развитие навыков устной речи по теме «Food and health».
Учитель:
– Now, look at the screen. There are a lot of pictures on the screen. These words are well – known for you.
(Слайд №12)
– Dear boys and girls, answer my questions (фронтальный опрос класса):
– Do you like honey? Do you like ice – cream? etc. Which is your favorite food?
Учитель:
– Then write the words on your list in two columns: healthy and unhealthy food (Учитель раздает заранее подготовленные шаблоны таблицы) (Cлайд № 18)
– Let’s try to compare you answers.
For example: I think pizza is healthy but coke is unhealthy. (фронтальный опрос класса)
Words: bread, butter, meat, sugar, sweets, fruit, chips, vegetables.
Учитель:
Look at the screen. There are products containing vitamins A,B,C.
(Слайд №13-15)
VI. Музыкальная пауза с физкультминуткой.
VII. Совершенствование навыков чтения вслух.
Учитель:
– Now, read about the food we eat and check your guesses. (Слайд № 16-17).
– Compare the table and your list of six favorite things.
– Answer my questions:
1) Is your favorite food healthy?
2) Were you right?
3) Was your partner right?
– Say what kind of food we should / shouldn’t eat a lot.
Учитель:
Look at the screen. Read the text “Sport in our Life” . (Слайд № 19).
VIII. Творческое задание. Работа в группах.
Учитель:
– And now I have a special task for you. You need to make and draw healthy menus for breakfast, lunch and dinner. Work in groups.
IX. Рефлексия.
Учитель:
– Now, do you know what food is healthy and unhealthy for you?
– Let’s try to value your impressions after our lesson. (анкетирование)
(Слайд № 22).
X. Подведение итогов урока.
Учитель:
– Dear children! You work hard today: You spoke English, wrote, read and did different tasks and you have good results!
– The lesson is over. Goodbye!
Активные ссылки на материалы в Интернете:
стишок Вкуснотища – Very good! Пищу называют – food.
· Это вовсе не каприз, сыр мы называем – cheese.
· Мясо жарится, шкварчит, мясо по-английски – meat.
· Арбуз предпочитаю сливам, арбуз иначе – water-melon.
· Узнали все впервые, что груша – это pear.
· Масло нужно всем ребятам. Масло по-английски – butter.
· Без соли борщ не лезет в рот. Соль по-английски – просто salt.
· Ведро воды не принесете? Вода, водичка будет – water.
· Слива тут и слива – там. Слива по-английски – plum.
· Виноград мы съели весь. Виноград – иначе grapes.
https://ikt.oblcit.ru/35/visotskaya/1.htm
Источник