Помогите пожалуйста с английским на тему реклама полезной еды и несъедобной

Помогите пожалуйста с английским на тему реклама полезной еды и несъедобной thumbnail

Сочинение на английском языке с переводом на русский.
Автор текста: rita999 (специально для tooday.ru)

Our health depends on different factors, and nutrition is one of them. We get all nutrients, vitamins, minerals and microelements with food. However, apart from necessary, vital elements, many food products contain ingredients that are useless or even destructive for health. Unfortunately, very often unhealthy food is tasty, appetizing and relatively inexpensive, so, we are tempted to buy it again and again. As a result, we receive too little healthy elements, such as protein, unsaturated fats and fiber and too many empty calories, trans fats and carbohydrates. It causes various health problems – from obesity to metabolic disease and accelerated physiological ageing.

Наше здоровье зависит от различных факторов, и питание – один из них. Мы получаем все питательные вещества, витамины, минералы и микроэлементы с пищей. Однако помимо необходимых, жизненно важных элементов, многие продукты содержат ингредиенты, которые бесполезны и даже вредны для организма. К сожалению, очень часто вредная пища бывает вкусной, аппетитной и относительно недорогой, что побуждает нас покупать ее снова и снова. В результате мы получаем слишком мало полезных элементов, таких как белок, ненасыщенные жиры и клетчатка и слишком много «пустых» калорий, трансжиров и углеводов. Это вызывает многочисленные проблемы со здоровьем – от ожирения до нарушения обмена веществ и ускоренного физиологического старения.

The most dangerous for health is so-called “junk food” or food containing empty calories. It is food with low biological value and high content of solid fats, calories and sugar. This category includes carbonated soft drinks, sweets, fast-food, chips, chocolate bars and other snacks. For example, carbonated drinks, such as Cola and Pepsi contain no natural ingredients, and a lot of artificial chemicals – sweeteners, taste modifies and nature-identical flavourings, which are not just unsalutary. They are addictive like drugs – the more you drink, the more you want. Lemonades don’t allay thirst, and their “refreshing effect” is just an advertising trick, no more.

Самой опасной для здоровья является так называемая «мусорная пища» или пища, содержащая пустые калории. Это еда с низкой биологической ценностью и высоким содержанием твердых жиров, калорий и сахара. Эта категория включает газированные безалкогольные напитки, сладости, фаст-фуд, чипсы, шоколадные батончики и прочие закуски. Например, газированные напитки, такие как кола и пепси, не содержат никаких натуральных ингредиентов, зато содержат множество искусственных химикатов – подсластителей, усилителей вкуса и ароматизаторов, идентичных натуральным, которые не просто вредны. Они вызывают привыкание, как наркотики – чем больше пьешь, тем больше хочется. Лимонады не утоляют жажду, а их «освежающий эффект» — рекламный ход, не более.

As for chips and other ready-made snacks, they are full of carcinogens, chemical additives and taste modifiers. As you probably know, chips are made not of natural potatoes, but of potato-starch, which has low nutritional value and digests poorly. Moreover, they are fried in a low-grade oil with artificial flavourings. That’s why all these snacks cause heartburn and gastritis.

Что касается чипсов и других готовых к употреблению закусок, они полны канцерогенов, химических добавок и усилителей вкуса. Как вы, возможно, знаете, чипсы изготавливают не из натурального картофеля, а из картофельного крахмала, которых обладает низкой питательной ценностью и плохо усваивается. Вдобавок, их обжаривают в некачественном масле с добавлением искусственных ароматизаторов. Поэтому все эти закуски вызывают изжогу и гастрит.

Sweets that are sold in supermarkets, such as candy, biscuits, cakes and chocolate bars are also virtually uneatable. In order to extend their shelf-life, producers use various preservation agents and chemical additives. Moreover, nowadays almost all natural ingredients are substituted with cheap analogues. So, store sweets contain palm oil, hydrogenated fats, milk powder and margarine. Of course, sweets in general are not very healthy food, but if you can’t live without desserts, you’d better cook them at home using high-quality products.

Сладости, которые продаются в магазинах, такие как конфеты, печенье, пирожные и шоколадные батончики тоже практически несъедобны. Чтобы увеличить их срок годности, производители используют различные консерванты и химические добавки. Более того, в наши дни почти все натуральные ингредиенты замещаются дешевыми аналогами. Поэтому магазинные сладости содержат пальмовое масло, гидрогенизированные жиры, порошковое молоко и маргарин. Конечно, сладости – вообще не слишком полезная еда, но если вы не можете жить без десертов, лучше готовьте их дома из качественных продуктов.

Apart from “junk food”, there are other categories of unhealthy food, for example, manufactured meat products. This category includes all types of sausages, hamburgers, and any food made of processed meat. All sausage products contain very little meat and much animal fat, tallow, soya, ground bones and skin. These unhealthy saturated fats are accumulated in your organism, causing obesity. If you like meat, try to opt for natural low-fat red meat, poultry and fish, and avoid fatty pork and especially manufactured products.

Помимо «мусорной пищи» существуют и другие категории вредной еды, например, готовые мясные полуфабрикаты. Эта категория включает все виды колбас, готовые котлеты и прочие продукты из обработанного мяса. Все колбасные изделия содержат мало мяса и много животного жира, сала, сои, перемолотых костей и кожи. Эти вредные насыщенные жиры накапливаются в организме, вызывая ожирение. Если вы любите мясо, старайтесь делать выбор в пользу натурального, нежирного красного мяса, птицы и рыбы и избегать жирной свинины и особенно полуфабрикатов.

The same can be said about food products made of refined wheat flour and refined grains, such as rice. Refined flour lacks absolutely all vitamins and minerals that are contained in wheat. In fact, it is a pure starch, which has no nutrition value. So, food made of such flour – white bread, pasta, biscuits – contains nothing good for health. These products are just empty carbohydrates, which are converted into fats and accumulated in our organisms. Generally speaking, all refined food including refined oil, sugar and grain is bad for health, because all healthy nutrients are removed from it.

То же самое можно сказать о продуктах, изготовленных из рафинированной пшеничной муки и рафинированного зерна, такого как белый рис. В рафинированной муке отсутствуют абсолютно все витамины и минералы, содержащиеся в пшенице. Фактически, это чистый крахмал с нулевой питательной ценностью. Поэтому продукты, изготовленные из такой муки, — белый хлеб, макароны, печенье – не содержат ничего хорошего для здоровья. Эти продукты являются просто пустыми углеводами, которые превращаются в жир и накапливаются в организме. Вообще, вся рафинированная пища, включая рафинированное масло, сахар и зерно, вредна для здоровья, поскольку все полезные питательные вещества из нее удалены.

So, if you want to be healthy, pay attention to what you eat. If you like sweets, choose natural ones – honey, dried fruits, or, at least, natural bitter chocolate. If you can’t live without flour products, opt for wholegrain food. And please, never eat fast-food, convenience meat products and chips. And never drink Cola.

Итак, если вы хотите быть здоровыми, обращайте внимание на то, что вы едите. Если вы любите сладости, выбирайте только натуральные – мед, сухофрукты или, по крайней мере, натуральный горький шоколад. Если вы не можете жить без мучных продуктов, делайте выбор в пользу цельнозерновой пищи. И пожалуйста, никогда не ешьте фаст-фуд, мясные полуфабрикаты и чипсы. И никогда не пейте колу.

Источник

I. Организационный момент.

Warming-up activities

Т: Good morning, suvorovites! Welcome to today’s lesson. I’m glad to see
you. How are you?

Look at the blackboard and tell me who are they?

Where are they?

What are they doing?

Читайте также:  Полезная и вредная еда презентация игры

(Video – suvorovites have meal at the cafe) (T —> P1; P 1 —> P2 —> P3)

T: So, the theme of our lesson is “Healthy & unhealthy food”.

The aims of the lesson are:

  • to learn and train new words
  • to read the text and try to speak
  • to revise some gram material.

We eat every day. We have breakfast, dinner, lunch, supper, some snacks & etc.
Let’s revise our previous material that we have learnt: vocabulary, verbs, gram
material.

II. Фонетическая зарядка.

T: Look at the pictures. Name a food that you see. Name 5 sorts of fruits, 5
sorts of vegetables. Name a food that starts with the letter S, M, P. (T —> P1; P 2;
P3; P4).

III. Речевая зарядка.

T:

What do you eat for breakfast?
What do you eat for dinner?
What time do you have dinner?
What don’t you like to eat?
How many meals a day do you have?
How often do you eat junk food?
What is your favorite dish?

(T —> Cl).

T: Imagine you are in a shop you want to buy some fruits, vegetables and so on,
but you don’t know the exact word for these food. Explain to the salesperson what you
need. One of you will be the salesperson.

(P1 —> Cl).

(Презентация лексики беспереводным способом –
толкованием, синонимией).

Ps: It’s a fruit, it’s not big, but long and yellow (bananas).

It’s a vegetable. It’s not small, but it is round and red (tomato). …

IV. Основная часть урока.

1. Повторение изученной лексики и
грамматического материала.

Т: Look at the pictures. Name the verbs. (T —> P1, P2, P3; P1 —> P2).

Let’s remember your poem (P1, P2, P3).

Gram. material

Т: Make up negative sentences.

I got up at 7 o’clock yesterday.
He swam in the lake last summer.
I did lessons 3 days ago.

Make up question sentences.

I have read an interesting book.
He has had breakfast.

Translate into English.

Завтра я пойду в кафе.
Вчера мы ели мороженое и пили сок.
На прошлой неделе она купила много мяса и рыбы.
Мы не можем сделать кашу без молока.
Когда я голоден, я беру хлеб и яблоки.
В прошлом году она не любила яйца и овощи.

(T —> Cl).

2. Повторение исчисляемых и неисчисляемых
существительных, степеней сравнения
прилагательных и наречий.

(Презентация – слайды 1-5)

Complete these healthy eating tips using much, many, little, a lot of.

Don’t Forget:

Too _____ food makes you thin.

Too _____ food makes you fat

Too _____ sweets are bad for you, especially for your teeth.

Eat _____ high fat food and _____ fibre.

_____ fruit and vegetables keep you healthy.

Walking _____ makes you fit.

Sleeping too _____ or too _____ can make you nervous and restless.

Key: little, much, many, little, much, a lot of, much, much, little.

3. В этом упражнении учащиеся исправляют ошибки.

Correct the mistakes

  1. Eat more sugar. (less)
  2. Don’t eat vegetables.
  3. Eat many fat. (little)
  4. Eat the same things. (different)
  5. Eat less fresh fruit. (more)
  6. Eat a lot of salt. (little)
  7. Eat a lot between meals. (don’t)

4. Развитие умений изучающего чтения.

Поиск конкретной информации (scanning).

Т: Read the text and find the correct answer.

In England most children don’t eat a traditional English breakfast of bacon and eggs
every day. They eat cereal like cornflakes with milk. Some families like to eat porridge
especially on cold winter days.

At about 11 o’clock many children eat a snack or some fruit. Lunch is at about half
past twelve. There are usually two courses. The main course is meat or fish with
vegetables. After it they eat a dessert. The dessert is usually sweet. Children usually
drink water or fruit juice. When children come home from school, they have tea. They eat
bread and butter with jam. They eat dinner in the evening at about 8 o’clock. Dinner is
usually a main course and a dessert. Children often drink hot chocolate milk before they
go to bed.

5. Послетекстовый этап

Вопрос №1

A traditional English breakfast consists of

1) cornflakes

2) butter and bread

3) bacon and eggs

Вопрос №2

Children eat a snack at … o’clock.

1) about nine

2) about eleven

3) about twelve

Вопрос №3

Lunch usually has … .

1) some fruit

2) two courses

3) only the dessert

Вопрос №4

Something sweet is a … .

1) dessert

2) breakfast

3) porridge

Вопрос №5

Children usually have tea … .

1) in the morning

2) after school

3) in the evening

Вопрос №6

At … o’clock they have dinner.

1) three

2) eight

3) ten

Вопрос №7

They often drink … before they go to be.

1) fresh juice

2) hot chocolate milk

3) water

Вопрос №8

The usual drinks of British children are

1) milk and cocoa

2) tea and coffee

3) water and juice

Вопрос №9

In England every person eats a traditional English breakfast.

1) true

2) false

3) not stated

Вопрос №10

The main course is usually meat or fish with vegetables.

1) true

2) false

3) not stated

Т:

Do children eat healthy food?
What do they eat in the morning, at dinner?
What do we know about healthy eating?
Eating the proper foods is stay healthy.
Do you agree with me?
Look at the board and get ready to share your opinions?

(Презентация – слайды 6-12)

(T —> Cl).

  1. What are the five basic types of food а person should eat?
    Answer: Meat, dairy, fruits, vegetables, bread, cereal, fats, sugar.
  2. What foods contain carbohydrates?
    Answer: Fruits,bread, cereals, rice, potatoes, peas, beans, sugar.
  3. What does dairy build in our body?
    Answer: Dairy builds strong teeth and bones by providing calcium.
  4. Why are fruits and vegetables important for our health?
    Answer. Fruits and vegetables help us have healthy gums, good eyesight by providing
    Vitamins A and С.
  5. What do you usually eat for breakfast? What groups are the foods from? What in your
    country usually eat for breakfast?
    Answer: I have …/ I always have cereal for breakfast.
  6. What do you usually have for dinner? What groups are the foods from? What your country
    usually eat for dinner?
  7. What do you usually eat for supper? What groups are the foods from? What your country
    usually eat for supper?
  8. What snacks are healthy for you to eat?
  9. What is junk food? Give some examples.
    Answer: I always/ never eat …

6. Развитие умений диалогической речи.

(Презентация – слайды 13-15)

(P1 —> P2).

Т: We all know that we can have meal at restaurants, at cafe, at home and in
many other places. You see an expensive restaurant with a few visitors. Now we are going
to watch and listen to the dialogues in different situations.

(Ученики разыгрывают диалоги).

7. Развитие умений монологической речи.

Tatar cuisine. Ученики рассказывают о любимых блюдах
татарской кухни.

(Презентация – слайды 16-25)

Example:

8. Объяснение домашнего задания.

Т: Your home task is to write about junk food (for and against)

V. Подведение итогов урока. Рефлексия.

Т:

Do you like this lesson?
What do you like the most?
Thank you very much for your participation.

Источник

Голосование за лучший ответ

Елена Новиченко

Мыслитель

(6328)

6 лет назад

На английском языке
Food
Food is an essential part of our daily life. One famous English saying goes “We are what we eat”, and it’s true. The food we eat can influence our body and our mind. It contains nutrients, such as proteins, vitamins, minerals, fats, carbohydrates. Different products contain different nutrients. For example, we can get lots of vitamins eating fruit and vegetables. As for me, I like salads very much but I don’t like meat products. The food we choose to eat depends on many factors. First and the most important is the taste. If we like the taste of the product, we often eat it. The second factor is its nutritional value. If the product is healthy and useful for our body, we should add it to our ration. Other factors include culture and religion. Advertising also influences our choices a lot. When we see colourful ads on TV, we decide to try the product. For some people food is just a fuel for energy. For me, it’s a pleasure. I like almost everything, except meat products and spinach. My usual day includes three or four meals. For breakfast, I prefer a cup of tea with a cheese and ham sandwich. Sometimes I eat cereal with milk and drink a glass of orange juice. For lunch, I prefer salads from fresh vegetables and a soup. At about 5pm I have a cup of coffee with shortcake. For dinner, I like pasta or rice with vegetables. Sometimes I eat French fries and hamburgers but I know that it contains a lot of fat. That’s why I try to cut down on fast food. I also try to it less sugar and salt.
Питание является неотъемлемой частью нашей повседневной жизни. Одна известная английская пословица гласит «Мы то, что мы едим» , и это правда. Пища, которую мы едим, может влиять на наше тело и наше сознание. Она содержит питательные вещества, такие как белки, витамины, минералы, жиры, углеводы. Различные продукты содержит различные питательные вещества. Например, мы можем получить много витаминов, кушая фрукты и овощи. Что касается меня, я очень люблю салаты, но я не люблю мясные продукты. Пища, которую выбираем для еды зависит от многих факторов. Первым и наиболее важным является вкус. Если нам нравится вкус продукта, мы часто едим его. Вторым фактором является его питательная ценность. Если продукт является здоровым и полезным для нашего организма, мы должны добавить его в наш рацион. Другие факторы включают культуру и религию. Реклама также сильно влияет на наш выбор. Когда мы видим красочные объявления по телевизору, мы решаем попробовать этот продукт. Для некоторых людей еда просто как заправка для получения энергии. Для меня это удовольствие. Мне нравится почти все, кроме мясных продуктов и шпината. Обычно за день у меня три или четыре приема пищи. На завтрак я предпочитаю чашку чая с сэндвичем из сыра и ветчины. Иногда я ем хлопья с молоком и выпиваю стакан апельсинового сока. На обед я предпочитаю салаты из свежих овощей и суп. Примерно в 5 вечера я выпиваю чашку кофе с песочным печеньем. На ужин мне нравятся макароны или рис с овощами. Иногда я ем картофель фри и гамбургеры, но я знаю, что они содержат много жира. Вот почему я стараюсь реже есть фаст-фуд. Я также стараюсь сократить употребление сахара и соли.

Читайте также:  От чего ягода ирга и чем она полезна

Аркадий Луговой

Знаток

(340)

2 года назад

Food
Food is an essential part of our daily life. One famous English saying goes “We are what we eat”, and it’s true. The food we eat can influence our body and our mind. It contains nutrients, such as proteins, vitamins, minerals, fats, carbohydrates. Different products contain different nutrients. For example, we can get lots of vitamins eating fruit and vegetables. As for me, I like salads very much but I don’t like meat products. The food we choose to eat depends on many factors. First and the most important is the taste. If we like the taste of the product, we often eat it. The second factor is its nutritional value. If the product is healthy and useful for our body, we should add it to our ration. Other factors include culture and religion. Advertising also influences our choices a lot. When we see colourful ads on TV, we decide to try the product. For some people food is just a fuel for energy. For me, it’s a pleasure. I like almost everything, except meat products and spinach. My usual day includes three or four meals. For breakfast, I prefer a cup of tea with a cheese and ham sandwich. Sometimes I eat cereal with milk and drink a glass of orange juice. For lunch, I prefer salads from fresh vegetables and a soup. At about 5pm I have a cup of coffee with shortcake. For dinner, I like pasta or rice with vegetables. Sometimes I eat French fries and hamburgers but I know that it contains a lot of fat. That’s why I try to cut down on fast food. I also try to it less sugar and salt.

Еда
Питание является неотъемлемой частью нашей повседневной жизни. Одна известная английская пословица гласит «Мы то, что мы едим», и это правда. Пища, которую мы едим, может влиять на наше тело и наше сознание. Она содержит питательные вещества, такие как белки, витамины, минералы, жиры, углеводы. Различные продукты содержит различные питательные вещества. Например, мы можем получить много витаминов, кушая фрукты и овощи. Что касается меня, я очень люблю салаты, но я не люблю мясные продукты. Пища, которую выбираем для еды зависит от многих факторов. Первым и наиболее важным является вкус. Если нам нравится вкус продукта, мы часто едим его. Вторым фактором является его питательная ценность. Если продукт является здоровым и полезным для нашего организма, мы должны добавить его в наш рацион. Другие факторы включают культуру и религию. Реклама также сильно влияет на наш выбор. Когда мы видим красочные объявления по телевизору, мы решаем попробовать этот продукт. Для некоторых людей еда просто как заправка для получения энергии. Для меня это удовольствие. Мне нравится почти все, кроме мясных продуктов и шпината. Обычно за день у меня три или четыре приема пищи. На завтрак я предпочитаю чашку чая с сэндвичем из сыра и ветчины. Иногда я ем хлопья с молоком и выпиваю стакан апельсинового сока. На обед я предпочитаю салаты из свежих овощей и суп. Примерно в 5 вечера я выпиваю чашку кофе с песочным печеньем. На ужин мне нравятся макароны или рис с овощами. Иногда я ем картофель фри и гамбургеры, но я знаю, что они содержат много жира. Вот почему я стараюсь реже есть фаст-фуд. Я также стараюсь сократить употребление сахара и соли.

Источник

Outdoor English lesson in the 8th grade

hello_html_mdb0760c.jpg

prepared lesson: teacher of English

of school №3 of Khadizhat M.

Урок в 8 классе на тему: «Полезная и вредная еда»

Образовательные:

  • учить строить грамматически правильные предложения;

Развивающие:

речевое развитие: овладение средствами языка, усложнение смысловой функции речи;

развитие мышления: учить выделять главное, сравнивать, строить аналогии:

развитие сенсорной сферы: ориентировка во времени, точность различения цвета, оттенков речи;

развитие двигательной сферы: овладение моторикой мелких мышц.

Воспитательные:

  • привлечение учащихся к активной познавательной деятельности;

  • взаимодействии с нравственными объектами такими как: другие люди, сам ученик, общество и коллектив, Родина, труд

Тип урока

Урок закрепления знаний

Вид урока

Комбинированный (с использованием информационных технологий)

Техническое обеспечение

Компьютеры типа Pentium, средства мультимедиа,

Методическое обеспечение

Раздаточный материал (дидактические карточки

Ход урока

1. Организационный момент.

Приветствие. Сообщение учащимся темы урока. Разъяснение цели.

Teacher: Good morning, boys and girls! I’m very glad to see you at today’s lesson. How are you?

Let’s start our lesson.

Who is on duty today?

Who is absent?.

So, the theme of our lesson is “Healthy & unhealthy food”.

Читайте также:  Какой город на урале получил имя по полезному ископаемому

The aims of the lesson are:

  • to learn and train new words

  • to read the text and try to speak

  • to revise some gram material.

We eat every day. We have breakfast, dinner, lunch, supper, some snacks & etc. Let’s revise our previous material that we have learnt: vocabulary, verbs, gram material.

2. Речеваязарядка

T: Look at the pictures. Name a food that you see. Name 5 sorts of fruits, 5 sorts of vegetables. Name a food that starts with the letter hello_html_m3f52e6e8.jpg

Name the colours of food:

Назовите цвет продуктов:

1) bread – white, brown
2) lemon – yellow
3) apple – green, red, yellow
4) banana – yellow
5) meat – red
6) cheese – white, yellow
7) sugar – white
8) orange – orange
9) coffee – black
10) carrot – orange
11) milk – white
12) corn– yellow
13) pop-corn – white
14) salt-– white
15) сucumber – greenhello_html_9d93b5e.jpg

Расшифруй предложение.

Ученики получают карточку с предложением, где каждая цифра – номер буквы в алфавите.hello_html_m12468e46.jpg

9 8-1-22-5 7-15-20 1 6-18-9-5-14-4.

I have got a friend.

(Тест на знание спряжение данного глагола)

Собрать слова из перемешанных букв:filmay (family) 
ormf (from)
elik (like)
ybe (bye)
lehol (hello)
hes (she)hello_html_m7a9bd399.jpg

4. Физ.минутка.

Учитель: А сейчас поиграем в игру на внимание. Все знают, что любой спортсмен должен быть внимательным и иметь хорошую реакцию, ведь от этого зависит его победа, а так как мы все сегодня спортсмены, то проверим и вашу реакцию. Сейчас я буду диктовать разные слова, как только вы услышите слово по теме “Еда”, хлопните в ладоши 1 раз. Сейчас мы проверим, кто из вас самый лучший спортсмен.

Учитель читает слова

How do you do!
How do you do!
I am very pleased to meet you,
I am very pleased to meet you,
How do you do?
How do you do?

Песня: Чунга-Чанга. 1 куплет на английском языке: (поем под караоке)

CHUNGA– CHUNGA, the sky is so blue
CHUNGA– CHUNGA, we sing the song for you
CHUNGA– CHUNGA, happy we аre and gay
CHUNGA– CHUNGA, We like to sing and play
Refrain: It is an island,
Wonder island,3 times
CHUNGA-CHUNGA,eat pine –apples,
Chew bananas 3 times
CHUNGA-CHUNGA

Находим в куплете слова, обозначающие продукты питания:

Apples, bananas

Повторение изученные слова по теме, введение новых ЛЕ.

Закончите предложения:

Уч-ся по цепочке называют слова

I can drink …. (milk, juice, coffee, tea, lemonade, coke, pepsi)

I can eat …. (soup, salami, fish, meat)

Read the names of fruits:

Расшифруйте названия фруктов: ( fruits)

1) Pleap (apple) 
2) Abnana (banana) 
3) Melno (lemon) 
4) Ajm (jam) 
5) sifh (fish) 
6) imkl (milk)

Write the missing letters:

Вставьте пропущенные буквы:

1) сh—se, sw—t, ca—ot, ca—age, bu—er, co—ee. 
2) dr-nk, m-lk, me-t, t-a, f-sh, sal-mi.

Guess the riddles:

Отгадайте загадки:

  1. It is yellow, not sweet. I drink tea with it. (a lemon)

  2. It is yellow. Monkeys like to eat it. (cheese)

  3. It is orange and long. Rabbits like to eat it. (a carrot)

  4. It is green, big and round. Rabbits and goats like it. (cabbage)

  5. To smile in the photographs we say “—-” (cheese)

  6. Mickey Mouse likes it very much. ( cheese)

  7. They are red, green, and yellow. They are round and sweet. (apples)

Put the word to make the rhyme:

Вставь пропущенное слово, чтобы получилась рифма:

A plate of …. (meat) 
For brother Pete

Some cheese and … (ham, jam) 
For brother Sam

A soft boiled… (egg) 
For sister Meg

Mike and Andy
Like sweets and…. (candy)

Put the words into the shop departments:

а) овощной 
б) мясной 
в) молочный 
г) кондитерский

Milk, meat, tea, corn, butter, sweets, fish, cabbage, coffee, cheese, carrots, lemons, bananas, sugar, salami, cakes, chicken, tomatoes.

Вопрос №1

A traditional English breakfast consists of

1) cornflakes

2) butter and bread

3) bacon and eggs

Вопрос №2

Children eat a snack at … o’clock.

1) about nine

2) about eleven

3) about twelve

Вопрос №3

Lunch usually has … .

1) some fruit

2) two courses

3) only the dessert

Вопрос №4

Something sweet is a … .

1) dessert

2) breakfast

3) porridge

Вопрос №5

Children usually have tea … .

1) in the morning

2) after school

3) in the evening

Вопрос №6

At … o’clock they have dinner.

1) three

2) eight

3) ten

Вопрос №7

They often drink … before they go to be.

1) fresh juice

2) hot chocolate milk

3) water

Вопрос №8

The usual drinks of British children are

1) milk and cocoa

2) tea and coffee

3) water and juice

Вопрос №9

In England every person eats a traditional English breakfast.

1) true

2) false

3) not stated

Вопрос №10

The main course is usually meat or fish with vegetables.

1) true

2) false

3) not stated

Use much or many with these words:

Употреби much or many с этими словами. (из предыдущего задания)

Задание выполняется по цепочке.

Tell your friend what not to eat much to be healthy:

Дай совет другу, чего нельзя есть много, чтобы быть здоровым.

Do not eat much many.

Учащиеся дают советы друг другу.

Guess some riddles.

Данные загадки представлены в форме теста “Что едят животные?”

  1. It is small and it is funny,
    It likes bananas as bears honey (a monkey).

  2. It likes grass in winter – hay
    It gives us milk and Milky-way (a cow).

  3. It is funny it is gay, 
    It plays with Donald, it was created by Disney (Mickey Mouse).

  4. I am yellow and small, I like swimming best of all (a duck).

  5. In winter it is white, like snow, in summer it is grey, It likes carrots but it isn’t brave (a hare).

  6. I am fat and pink and slow I like to eat and don’t like to go I like vegetables and dirty. Oh, I’m so naughty (a pig)

  7. It can be brown, white and black it is brave, and strong and funny
    It lives in houses and doesn’t like cats (a dog).

  8. I am white and black and grey with the children like to play 
    I am soft and sly and thick very much I like to drink milk (a cat).

  9. What animal can go without food and water for a long time? (a camel).

  10. I have two legs, I can sing I can fly I begin with “B” (a bird).

  11. Who carries his house with him? (a turtle).

  12. What is the animal which walks on two legs? (a heron).

  13. I am green, I am small, I live in the pond, I can jump, I can croak. My name is croak-croak. What am I? (a frog).

Teacher: Please, open your books. Let’s check up your homework. Read and translate the text, please. (ex ——, p ——, В. П. Кузовлев “English 5”)

5. Итогурока.

Our lesson is over. You were very active today and we have done a lot of work. Thank you for the lesson. Now I would like to give you your marks. (Учитель называет оценки)

Проводится рефлексия:

На столах учащихся лежат по три картинки с изображение животных.

– недовольного,
– равнодушного,
– веселого и жизнерадостного.

На доске изображение зоопарка. Учащиеся помещают на магнитную доску картинки животных с определенным настроением, тем самым выражая свое отношение к уроку.

Очень хочется, чтобы в нашем зоопарке были только веселые и жизнерадостные животные.

Будь вежлив и не забывай
Прощаясь, говори good bye.
Good bye, Good bye, 
Good bye, to you 
Good bye, dear teacher 
We’ll meet you next day.

hello_html_69b61cf3.jpg

Источник